azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آیا به کاشت مو علاقه دارید اما نمی‌دانید بهترین کلینیک کاشت مو مناسب برای شما کدام است؟ انتخاب چنین جایی چه معیارهایی دارند؟ در این یادداشت ابتدا گزیده‌ای از پیشینه‌ی کاشت مو را مطرح کرده، سپس مراحل و ساز و کار انجام آن را مطرح می‌کنیم. در طول یادداشت نیز به معیارهایی که می‌تواند به شما در انتخاب کلینیک کاشت مو کمک کند اشاره خواهیم کرد.

نخستین پزشکانی که به فکر کاشت مو افتادند ژاپنی‌ها بودند. شالوده‌ی تئوریک و عملی چنین عملی توسط ایشان در نیمه‌ی نخست قرن پیشین شکل گرفت؛ اما بعدها در غرب رشد و گسترش یافت. در حال حاضر هم بهترین و برجسته‌ترین کلینیک کاشت مو در خاور دور و یا ایالات متحده، خصوصا در کرانه غربی حضور دارند. البته کلینیک کاشت مو در ایران هم از سطح بالایی برخوردارند و همه ساله جمع زیادی از گردشگران سلامت و زیبایی برای دریافت این خدمات و کاشت مو به ایران سفر می‌کنند.

روند انجام این کار روشهای گوناگونی دارد. در برخی منابع به برخی نسبت به دیگران برتری‌هایی قائل شده‌اند. برخی نیز در کلینیک کاشت مو خود توصیه به انجام یکی از روش‌های متنوع از میان دیگر روش‌های می‌کنند. در این باره باید گفت که بدیهی است برخی از روش‌ها نسبت به دیگران برتری‌هایی دارند؛ در عین حال این که ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشند. مهم‌ترین موضوع در این بین اعتماد شما به پزشک معتمد خود به انتخاب مناسب‌ترین روش بالینی برای کاشت مو شماست.

کاشت مو

اساس کار در کلینیک کاشت مو برداشتن فولیکول‌ها یا پیازه‌های مو و فرم بخشیدن به آن تحت شکلی موسوم به گرفت است. در هر گرفت دو تا سه تار مو وجود دارد. این گرفت‌ها از ناحیه‌ی اهدا کننده برداشته شده و سپس بعد از انجام فرآیندهایی در ناحیه هدف کاشته می‌گردند.

کاشت مو در حالت کلی طی ۵ مرحله انجام می‌گردد. برداشت، دسته‌بندی گرفت‌ها، طراحی ناحیه کاشت، ایجاد شیارهای ظریف برای کاشت و در نهایت قرار دادن گرفت‌ها در مقاصد آنان. از روش‌های برداشت مو اولیه که رایج گشت روش پانچ یا FIT بود. البته این روش با انجام تغییراتی همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این در هر فولیکول تا دوازده تار مو قرار می‌گرفت که منجر به بروز حالتی مشهور به عروسکی می‌گشت. 

متد دیگری که در کلینیک کاشت مو رایج است متد FUT می‌باشد. در این متد یک نوار نازک از پوست ناحیه‌ی اهدا کننده به همراه فولیکول‌های آن برداشته می‌شود. فولیکول‌ها از این ناحیه استخراج گشته و گرفت‌های لازم به دست خواهند آمد. روش‌های دیگری نیز ابداع گشته‌است که هر یک مزیت‌های خود را دارا می‌باشند.

کاشت مو به روش‌های پشنهادی کلینیک کاشت مو

البته کاشت مو محدودیت‌هایی هم دارد. نخستین محدودیت از نظر سنی مطرح می‌شود. گفته شده که داوطلب باید حداقل ۲۵ سال داشته باشد تا امکان انجام این عمل در وی میسر گردد. اختلالات در انعقاد خون و یا تحت درمان‌های خاص بودن هم دیگر دلیلی است که ممکن است به دلیل آن از بیمار خواسته شود تا این عمل را از انتخاب‌های خود حذف نماید. اصرار کلینیک کاشت مو برای انجام اآزمایش‌های دقیق پیش از عمل و اطمیان‌بخشی به بیمار برای کنترل عوارض ثانویه‌ی کاشت مو، می تواند از معیارهای پایبندی آن کلینیک به اصول اخلاق حرفه‌ای ارزیابی گشته و در قضاوت شما مؤثر واقع گردد.

  • azim sanat
  • ۰
  • ۰

قطعا یکی از زیباترین و در عین حال پر چالش ترین دوره های زندگی هر زنی، زمان مادر شدن اوست. در این بین زنان شاغل به دلیل مسئولیت های اجتماعی که خارج از خانه دارند دغدغه های بیشتری نیز دارند. 

طول مدت زمان مرخصی ، حقوق ایام مرخصی و همچنین وضعیت کاری آنها پس از پایان یافتن مرخصی زایمان، دغدغۀ بسیاری از زنان باردار شاغل است.

از این رو خانم هایی که بیمه شده با ارائه گواهی ولادت و شناسنامه نوزاد و مادر می توانند در صورت عدم اشتغال بکار، حسب ضوابط قانونی از غرامت دستمزد ایام بارداری و مرخصی زایمان بهره مند گردند.در این مقاله قصد داریم در مورد مراحل و نکاتی که خانم ها برای مرخصی زایمان باید انجام دهند صحبت کنیم.

 

مرخصی زایمان

برای دریافت مرخصی زایمان چه شرایطی نیاز است؟

مادر در ایام استراحت نباید مشغول به کار باشد و در آن مدت نباید حقوق دریافت کند.

در زمانی که اعلام بارداری می کند باید مشغول به کار باشد و یا در مرخصی استحقاقی باشد.

در دوران استراحت حقوقی برای او در نظر گرفته شود.

زایمان برای فرزند چهارم به بعد نباشد.

بیمه شده در زمان اعلام درخواست مرخصی نباید ترک کار کرده باشد یا اینکه اخراج شده باشد.

بیمه شده زن از کارفرمای خود هیچ مبلغی تحت عنوان مرخصی استعلاجی نباید دریافت کرده باشد.

مدارک لازم برای مرخصی زایمان و غرامت دستمزد ایام بارداری 

  1. تصویر گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند 

  2. دفترچه درمانی بیمه شده

  3. اصل گواهی پزشک یا بیمارستان

  4. متقاضی جزو بیمه‌شدگان یا کارگاه‌های مشمول دریافت غرامت دستمزد ایام بارداری باشد.

با ارائه این مدارک به شعبه بیمه خود می توانید از مزایای مرخصی زایمان بهره مند شوید.

مدت زمان مرخصی زایمان چقدر است؟

مرخصی زایمان برای مادرانی که به فرزند خود شیر مادر می دهند 6 ماه است که 3 ماه از این 6 ماه باید بعد از زایمان باشد.

این زمان در سال 1386 بر اساس مصوبه ای که در مجلس صورت گرفت از 4 ماه به 6 ماه افزایش یافت.

علت آن هم حمایت از قانون تغذیه فرزند با شیر مادر است. 

نکته مهم دیگری که قابل ذکر است و به آن باید توجه کرد مدت مرخصی زایمان برای وضع حملهای 2قلو 6 ماه و برای زایمانهای 3 قلو یا بیشتر یکسال خواهد بود.

آیا این مدت مرخصی زایمان جزء سوابق بیمه شده زن محسوب می شود؟

این سوال یکی از پر تکرار ترین سوالاتی است که از ما در مورد مرخصی زایمان پرسیده می شود. در پاسخ باید گفت که بله، مدت زمان دریافت غرامت دستمزد ایام بارداری، جزو سوابق بیمه ای بیمه شدگان زن محاسبه می شود.

محاسبه دستمزد ایام مرخصی زایمان

فرمول محاسبه دستمزد در دوران مرخصی زایمان به ترتیب زیر است:

مبلغ قابل پرداخت = مدت زمان استراحت  *  3 / 2  * متوسط دستمزد روزانه در 90 روز قبل از استراحت

شرایط مرخصی زایمان

کلام آخر

اگر در این زمینه نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید با مراجعه به اپلیکیشن حقوقی شهرداد پاسخ سوالات خود را بیابید.


 

  • azim sanat
  • ۰
  • ۰

عمل جراحی رینوپلاستی

عمل رینوپلاستی از جراحی‌های جدید است که از سوی پزشکان برای بهبود شرایط ظاهری بینی بیماران و یا رفع ایرادات در مسیر تنفسی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معنای کلمه‌ی رینوپلاستی، عمل ترمیمی بینی یا جراحی پلاستیک بینی است. در این جراحی پزشک با برداشتن پوستی که روی اندام بینی کشیده شده است، و با استفاده از یکی از متدهای جراحی بینی باز یا بسته روی ناحیه‌ی میانی، غضروف یا بافت استخوانی تغییراتی اعمال می‌کند. با این تغییرات می‌توان در زاویه‌ی بینی، اندازه‌ی آن یا باریکی این عضو، تغییراتی ایجاد کرد. رفع قوز بینی نیز یکی دیگر از امکاناتی است که در این جراحی زیبایی موسوم به رینوپلاستی انجام آن ممکن است. نکته‌ی مشترک در تمامی این متغیرها، ایجاد ویژگی‌های جدید در ناحیه‌ی بیرونی بینی در آن‌ها است.

این ایرادات ممکن است به دلیل حوادثی مانند شکستگی بینی حادث گشته و یا به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی فرد از ظاهر بینی خود راضی نباشند. به هر صورت در ایران و سر تا سر جهان افراد بسیاری وجود دارند که خواهان دریافت این گونه از خدمات زیبایی می‌باشند. به همین علت هر ساله بسیاری از پزشکان با تجربه و ممتاز پلاستیک وکلینیک‌های برجسته به ارائه‌ و انجام اعمال زیبایی بینی مانند رینوپلاستی می‌پردازند.

رینوپلاستی

نکته ی دیگر که باید در مورد موضوعات مربوط به رینوپلاستی به آن اشاره کرد حداقل سن بیمار زیبایی‌جو است. در سال‌های اخیر دیده شده است که بسیاری از نوجوانان برای ترمیم بینی خود عجله داشته ودوست دارند هر چه سریع‌تر بینی خود را تحت عمل جراحی قرار دهند. نکته‌ای که در این رابطه شایان ذکر است اشاره به آن نکته است که تا زمانی که بیمار در سن رشد بوده و صفحات رشد وی بسته نشده است، امکان انجام عمل بینی وجود ندارد. بنابراین در دختران تا سنین ۱۵ تا ۱۸ این امکان میسر نیست. این وضعیت برای پسران به نسبت کمی طولانی‌تر است.

رینوپلاستی از جمله عمل‌هایی است که ممکن است در دراز مدت دچار برگشت پذیری شود. همچنین ممکن است در برخی موارد بالینی، عوارضی مانند خونریزی بعد از عمل، عفونت کبودی، تورم، و یا احساس درد نیز شکل گیرد. عوارض متصوره از آن هم که معمولا قابل پیشگیری است، شامل بینی زینی، عدم تقارن در پره‌های بینی یا سایر ناهنجاری‌های مشابه است.

رینوپلاستی

البته در کنار این موارد رینوپلاستی مزایایی نیز دارد. از جمله‌ی آنان می‌توان به حفظ عملکرد دستگاه تنفسی و حتی بهبود آن، عدم نیاز به قرار دادن تامپون در بینی (که استفاده از آن زحمت و درد زیادی را ایجاد می‌کند)، متناسب بودن تنیجه‌ی نهایی با سایر اجزا صورت و نیز کاهش دوران نقاهت و تعدیل آن است.

آخرین نکته‌ای که باید به آن اشاره گردد، محدودیت‌های رینوپلاستی و روش‌ها جایگزین برای آن است. اگر از اشخاصی باشید که با جراحی‌های پلاستیک آشنا هستند و یا در این مورد در حال مطالعه هستند. حتما متوجه شده‌اید که روش‌های دیگری هم برای انجام این گونه ویرایش‌ها در ویژگی‌های چهره‌ی افراد وجود دارد.

علت استفاده از این روش‌ها در درجه‌ی نخست، محدودیت رینوپلاستی برای انجام تغییرات عمده در ساختار بینی است. مثلا در رینوپلاستی به قسمت نوک بینی دسترسی نداریم و برای تغییر در آن باید از روش دیگری استفاده کرد.

  • azim sanat
  • ۰
  • ۰

 

اگر با حوزه‌ی جراحیهای زیبایی بینی آشنایی نداشته باشید عبارات رینوپلاستی، جراحی بینی فانتزی یا عروسکی و عباراتی از این دست به گوش شما نا آشنا خواهند آمد. جز جراحی بینی فانتزی که با توجه به نام آن حدس زدن محتوایش احتمالا آسان باشد، رینوپلاستی نیازمند تشریح بیشتری است.

عمل بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی مفهومی متعلق به سال‌های نخستین رواج این نوع جراحی بینی بود. در آن زمان تکنیک‌های جراحی بینی به اندازه‌ی حال حاضر پیشرفت نکرده بودند و اساسا مد و فشن هم با امروز متفاوت بود. (اگر دقت کنید موج جراحی‌های زیبایی که ظاهری بسیار طبیعی داشتند همراه با ترند شدن جریانات مینیمالیسم و طبیعت‌گرایی در جامعه همراه بود). در آن زمان –دهه‌ی ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی- در بسیاری از موارد جراحی بینی، قوس‌ها و زاویه‌های اغراق شده‌ای در بینی بیماران ایجاد می‌کردند. 

برای توصیف این فرم‌ها در جامعه از عباراتی مانند «جراحی بینی فانتزی» یا «عروسکی» استفاده می کردند. از طرف دیگر ، چون جراحی زیبایی بینی گران بود ، فقط افراد ثروتمند از طبقه بالاتر اجتماعی می توانستند این کار را انجام دهند. این نوع جراحی نوعی وسیله به رخ کشاندن قدرت مصرف خدمات پزشکی لوکس بود. البته هنوز عده‌ای به ان نوع جراحی تعلق خاطر دارند.

رینوپلاستی

تاریخچه‌ی رینوپلاستی 

اما رینوپلاستی، واژه‌ای تخصصی به معنی جراحی بینی ترمیمی است. تاریخچه‌ی این عمل روی بینی انسان بسیار طولانی است. اما اولین جراحی‌های مدرن زیبایی بینی در جهان از اوایل نیمه‌ی قرن اخیر شروع شدند. در آن زمان برخی کهنه‌ سربازانی که از جنگ برمی‌گشتند زخمهایی بر چهره‌ی خود داشتندکه ادامه‌ی جریان زندگی را برای آنان دشوار می‌نمود. با گذشت زمان برخی متوجه شدند که جراحی پلاستیک را برای مقاصد متنوعی می‌توان استفاده نمود. افراد داری نقص‌های خدادادی در صورت و یا افرادی که به هر دلیلی در سوانح آسیب دیده بودند نسل بعدی مشتریان این گونه خدمات بودند. اما شکوفایی جراحی پلاستیک با ورود به عرصه‌ی زیبایی و با ابداع روش های خلاقانه‌‌ای مانند رینوپلاستی و امثال آن -که جراحی بینی فانتزی هم جزئی از آن است- به منصه‌ی ظهور رسید.

در رینوپلاستی، تأکید بر عدم دخالت عمده در فرم یا اندازه‌ی بینی است. این روش تنها برای اجرای اصلاحات جزئی در شکل بینی است و بر حفظ اساس اصلی بینی اصرار می‌ورزد.

رینوپلاستی یا عمل بینی فانتزی؟

در باب تفاوت این دو و ترجیح میان‌شان باید به چند نکته اشاره نمود.

نخست آن که بسیاری از افراد همچنان فکر می‌کنند مدل عمل بینی فانتزی نوعی برتری نسبت به رینوپلاستی  دارد که این تصور صحیحی نیست. بینی طبیعی به معنای بینی سالم فاقد دفرمگی و نیز، دارای تقارن است. بینی عروسکی یک اندام غیرطبیعی است که چالش‌های متعددی را برای زیبایی‌جو ایجاد می کند.

عمل بینی فانتزی

توجه کنید کوچکی بینی لزوما به معنای زیبایی آن نیست. و بخش عمده‌ای از بیمارانی که کوچککردن بینی خود را دارند لزوما بینی بزرگی ندارند. دیلیل اصلی این مسأله خطای دید و عدم هارمونی میان اجزای صورت است. مثا گونه یا فک‌های کوچک، دماغ شما را بزرگ‌تر از آن چه واقعا هست، نشان می دهد.بنابراین عمل کوچک نمودن بینی در عمل بینی فانتزی باید بدون آسیب به فیزیولوژیسم بینی انجام شود.

چه کسی به عمل زیبایی بینی نیاز دارد؟

اشخاصی که بینی آنها بزرگتر از سایر قسمت‌های چهره است ، کاندیدهای خوبی برای جراحی بینی هستند. کاهش اندازه بینی برای همه مناسب نیست ، ثانیا ، کوچک کردن بینی از نظر زیبایی و عملکرد محدودیت هایی دارد و همه نباید به دنبال بینی عروسک مانند و خارق العاده باشند.

آیا همه می توانند عمل بینی فانتزی انجام دهند؟

با تعاریف زیبایی شناختی ، مدل عمل بینی فانتزی یا عروسکی نمی تواند در همه صورت ها ساخته شود. به عنوان مثال ، زاویه بین لب و بینی ، در حالت ایده آل 90 تا 100 درجه ، باید به 110 درجه افزایش یابد تا بینی عروسکی ایجاد شود.

این زاویه به فرد حالت مصنوعی می دهد و به ساختار داخلی و بینی طبیعی آسیب می رساند. ایجاد بینی زیبا معمولاً به پوست و غضروف خوبی نیاز دارد. اگر می بینید که افراد زیادی تحت جراحی بینی عروسکی قرار میگیرند ، خوب است بدانید که اکثر آنها دچار عوارض وخیم جراحی می شوند.

 

  • azim sanat
  • ۰
  • ۰

کسانی که قصد خرید سیم کارت با شماره رند دارند حتما به این پرسش برخورده‌اند که خرید سیم کارت ایرانسل برایشان مناسب تر است یا سیم کارت دائمی همراه اول مانند خرید سیم کارت 0912 در این مقاله با بررسی ویژگی‌های سیم کارت ایرانسل و همراه اول؛ بیان میکنیم که هر یک مناسب چه افرادی است. 

خرید سیم کارت 0912

خرید سیم کارت 0912

سرویس‌های ویژه ای که هم اکنون مشترکین همراه اول دائمی و دارندگان سیم کارت 912 از آن بهره مند هستند شامل اینترنت نسل 3 و 4 و 4.5، وای فای اول، سامانه خدمات آنلاین همراه من، باشگاه فیروزه ای، سیم کارت کودک، سیم کارت دانشجو، انتقال و انتظار مکالمه، مکالمه گروهی، سرویس FDN ، محدودیت مکالمه، اتصال به نمابر و دیتا، پیام کوتاه، پیام صوتی، تماس بان، پرداخت همراه و سرویس رومینگ بین‌الملل ‌می باشد.

خرید سیم کارت ایرانسل

خدماتی که  دارندگان سیم کارت ایرانسل دریافت میکنند شامل تماس صوتی، اینترنت همراه بر پایه فناوری نسل ۴، اینترنت بر بستر وای فای wifi، اس ام اس و ام ام اس SMS & MMS، ایمیل ایرانسل، خدمات اینترنت پرسرعت بر روی وایمکس، سیستم E-care و Echarge، پیامک صوتی، نمای دوستان و خانواده (یافتن مکان خود و سایر مشترکین) و... است.

مزایای خرید سیم کارت ایرانسل بیشتر است یا خرید سیم کارت 0912؟

تعرفه‌ی تماس 

از لحاظ تعرفه‌ی تماس در حال حاضر هیچ تفاوتی میان سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول و ایرانسل نیست و از لحاظ تعرفه‌ی پیامک لاتین هر دو تقریباً در یک سطح قرار دارند.

وضعیت اینترنت

همراه اول زودتر ۴.۵G را راه اندازی کرد، ولی ایرانسل هم خیلی سریع این تکنولوژی را به کار گرفت و در حال حاضر با خرید هر یک از آنها میتوانید از اینترنت ۴.۵G بهره ببرید. در کل هر دو شرکت از لحاظ سرعت اینترنت تقریباً در یک سطح قرار دارند.

بسته‌های اینترنت

اگر به اپلیکیشن‌های «ایرانسل من» و «همراه من» که مراجعه کنید به‌ وضوح می‌بینید که بسته‌های اینترنت ایرانسل به نسبت‌همراه اول بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر است.از لحاظ قیمت بسته‌ها نیز می‌توان گفت که ایرانسل وضعیتی بهتر دارد. 

آنچه که وجه تمایز سیم کارت ایرانسل است؛ بسته های پیشنهادی آن است.

در اپلیکیشن همراه اول می‌توانید به قسمت «طرح‌های تشویقی» بروید و یک طرح اینترنتی که به شما پیشنهاد شده را ببینید، اما در اپلیکیشن ایرانسل من وقتی که به قسمت پیشنهادها می‌روید می‌بینید که بسته‌های پیشنهادی متعددی وجود دارند که بعضاً هم بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. 

خرید سیم کارت ایرانسل

بسته‌های مکالمه‌

از لحاظ بسته‌های مکالمه هم ایرانسل بهتر از همراه اول است. هر دو البته از قسمتی برای خرید بسته‌های مکالمه برخوردار هستند، اما آن‌چه که ایرانسل را بهتر از همراه اول می‌کند همان قسمت پیشنهادها است. در این قسمت ایرانسل تعرفه های بسیار مقرون به صرفه ای ارائه می دهد.

در واقع می‌توان گفت برای افرادی که با سیمکارت مکالمه‌ی زیادی انجام می‌دهند خرید سیم کارت ایرانسل با توجه به بسته‌های مکالمه‌ای که دارد گزینه‌ی بهتری است.

پوشش‌دهی

در این مورد خرید سیم کارت ایرانسل و خرید سیم کارت 0912 تفاوتی ندارد. بررسی‌ها نشان از آن دارند که در اکثر نقاط شهری، هم همراه اول و هم ایرانسل وضعیت آنتن‌دهی خوبی دارند و در جاده‌ها نقاط کور زیادی برای هر دوی این اپراتورها وجود دارد. 

پشتیبانی

پشتیبانی هر دو اپراتور در حال حاضر خوب است. پشتیبانی آنها به این شکل است که هم می‌توان از طریق تماس تلفنی با کارشناسان آن‌ها صحبت کرد و هم می‌توان در قسمت مخصوص اپلیکیشن‌های‌شان به صورت چت مشکلات را با کارشناسان در میان گذاشت.

البته که در حال حاضر بسیاری از کاربران، از سیم‌کارت‌های هر دو اپراتور استفاده می‌کنند، اما اگر قرار است فقط از یک سیم‌کارت استفاده کنید، با توجه به بررسی‌هایی که در بالا انجام دادیم انتخاب یکی از این دو اپراتور کاملاً به شما و اولویت‌های شما بستگی دارد.

برای خرید سیم کارت یکی از معیارهایی که باید به آن توجه داشت؛ رند بودن آن است. شما میتوانید برای خرید سیم کارت ایرانسل یا خرید سیم کارت 0912 همراه اول با شماره‌های رند به وب سایت رند مراجعه کنید و سیم کارت مورد نظر خود را خریداری کنید.

 

  • azim sanat