azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

 

 

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی، فرصت های بسیار زیادی در دنیای دیجیتالی برای کسب درآمد، به وجود آمده است. این موارد از برنامه نویسی و دیجیتال مارکتینگ، تا استخراج ارزهای دیجیتالی متغیر است. همچنین، در حال حاضر افراد زیادی از انجام بازی های مختلف کسب درآمد دارند.

برای خرید کامپیوتر گیمینگ ، باید به موارد بسیار زیادی توجه داشته باشید. مهمترین آن ها، این است که در حال حاضر کسی اقدام به خرید کیس های آماده گیمینگ نمی کند. چراکه کیفیت اینگونه کامپیوترها مناسب نبوده و پس از یک یا چند دوره استفاده، دچار مشکل و یا کندی در انجام کارها می شوند.

 

کامپیوتر گیمینگ

 

در این مقاله از لوتوس، ما قصد داریم به نحوه خرید کامپیوتر گیمینگ ارزان و همچنین بالارده بپردازیم تا اگر قصد تهیه آن را دارید، بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

نکات مهم در خرید کامپیوتر و سیستم گیمینگ 

قبل از بررسی این نکات، باید به این موضوع توجه داشته باشید که، هدف از تهیه کامپیوتر گیمینگ، تنها بازی کردن نمی باشد. به دلیل اینکه در این نوع سیستم ها، از قطعات بسیار جدید و به روزی استفاده می شود، برای انجام هر نوع کار سنگینی مناسب می باشند. از جمله عواملی که در خرید کامپیوتر تاثیر مستقیم دارند، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • هارد و رم کامپیوتر گیمینگ

در دنیای امروزی کسی از هارد دیسک HDD استفاده نمی کند. چرا که سرعت هارد اس اس دی SSD بسیار بیشتر است. اتفاق مهمی که در سال 1400 افتاد، ورود ارز دیجیتال شیبا SHIBA به بازار بود که این مورد باعث افزایش قیمت SSD شد.

حداقل حافظه رم برای کامپیوتر گیمینگ، 8 گیگ است. اما استفاده از رم با حافظه 16 بسیار بهتر است. برندهای متفاوتی از حافظه RAM وجود دارند که در زمان انتخاب و خرید کامپیوتر باید به یک سری ویژگی ها دقت کنید. 

از جمله این موارد، عبارت هستند از: میزان فرکانس رم (حداقل 2400ghz)، داشتن عایق حرارتی یا همان هیت سینک، طراحی ظاهری و غیره.

  • cpu در خرید کامپیوتر

به طور کلی دو نوع پردازنده intel  و ryzen در بازار وجود دارند. در گذشته cpu اینتل حجم بیشتری از بازار را تصاحب کرده بود. اما رایزن، به دلیل هزینه پایین تر و کاربرد مشابه، توانست رقیب بسیار بزرگی برای اینتل شود و این برند با سابقه و معتبر را به چالش بکشد.

نوع مادربرد (Motherboard) برای هر کدام از پردازنده ها می تواند متفاوت باشد. از روی ظاهر سوکت درج شده بر روی مادربرد، این موضوع کاملا مشخص است. اگر تنها قصد اجرای بازی های گرافیکی سنگین را دارید، بهترین کار استفاده از پردازنده های ryzen می باشد که صرفه اقتصادی در کامپیوتر گیمینگ نیز دارد.

  • سیستم خنک کننده

برای کامپیوترهای گیمینگ رده بالا، استفاده از سیستم خنک کننده بسیار ضروری می باشد. این سیستم می تواند هم به صورت خنک کننده آبی و هم بادی باشد. که برای سیستم های بالارده، نوع آبی آن مناسب است. چرا که قدرت خنک کنندگی بیشتری دارد و هنگام خرید کامپیوتر باید به آن توجه شود.

خرید کامپیوتر

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در ارتباط با کامپیوتر گیمینگ، فروشگاه اینترنتی لوتوس، با دارا بودن بیش از 20 سال سابقه حرفه ای در فروش انواع کالاهای تخصصی حوزه تکنولوژی، می تواند خدمات بسیار ارزشمندی را در اختیار شما خریداران قرار دهد.

  • ۰۰/۰۶/۰۹
  • azim sanat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی