azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بلبرینگ یکی از مهم ترین قطعات خودرو ها است که نبود اون در خودرو امکان پذیر نیست. بنابراین خرید بلبرینگ یکی از مهم ترین فاکتور ها در این زمینه است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در رابطه با این عنصر ضروری در خودرو ها بررسی کنیم.

در ادامه به بررسی فاکتورهای اصلی برای خرید بلبرینگ می پردازیم.

تاریخچه اختراع بلبرینگ ها

نخستین اختراع ثبت شده از بلبرینگ ها توسط مخترع اهل انگلیس به نام فیلیپ واقان می باشد. فیلیپ واقان در سال 1794 اولین طراحی بلبرینگ را رونمایی کرد. در این طرح ساچمه ها درون یک شیار در محوری مونتاژ شده می چرخند. بلبرینگ ها در سایز و مدل های مختلفی تولید می شوند و قیمت آن ها با توجه به شرکت سازنده آن متفاوت است.

خرید بلبرینگ

کاربرد بلبرینگ

یکی از قطعات مهم و اصلی که در خودروها وجود دارد بلبرینگ است. بلبرینگ یا Ball bearing قطعه ای است که به منظور جلوگیری از سایش و از بین رفتن دو قطعه متحرک در خودرو به کار می رود. اگر در خودروها از این قطعه استفاده نشود، قطعات محرک موجود در طی مدت زمان بسیار کوتاهی فرسوده شده و از بین می روند که باید دز این مواقع به دنبال خرید بلبرینگ نو باشید.

فاکتور های اصلی در خرید بلبرینگ

بلبرینگ ها به دلیل ارزش بسیار بالایی که در عملکرد خودروها دارند جزو قطعات اصلی به شمار می روند. این قطعه در اندازه های مختلف و توسط شرکت های بزرگ و صاحب نام تولید و عرضه می شود که به همین دلیل قیمت بلبرینگ هر شرکت بسیار متفاوت است.

قیمت بلبرینگ ها بستگی به موارد مختلفی دارد که در ادامه دو نمونه از مهم ترین آن ها را برای شما بازگو کرده ایم:

شرکت تولید کننده بلبرینگ: همانطور که گفته شد یکی از موارد مهم در خرید و فروش بلبرینگ برند تولیدکننده آن است. در حال حاضر شرکت های بزرگ بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که انواع مختلفی از بلبرینگ ها را تولید می کنند که می توان کمپانی هایی مانند INA، FAG ،SKF و غیره را نام برد. این کمپانی ها با استراتژی های دقیق و منظم خود محصولاتی را تهیه می کنند که در پایان، این قطعات دارای مقاومت بالای در برابر فشارها، دارای ساچمه هایی با درجه سختی و صیقلی متفاوت، انتقال حرارت و مقدار اصطکاک مختلف می باشند.

اندازه بلبرینگ صنعتی: بلبرینگ های صنعتی با متریال فولاد هستند که هر چه اندازه آن ها بزرگ تر باشد متریال به کار رفته در آن افزایش می یابد و به نسبت شاهد بالاتر رفتن قیمت آن نیز هستیم. اما هنگام خرید بلبرینگ باید به این مورد توجه داشت بلبرینگ های مینیاتوری به دلیل دقت بسیار بالا در تولید و ساخت آن ها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند.

قیمت بلبرینگ

استفاده همه گیر از بلبرینگ ها در سراسر کشور سبب شده است که در تمام نقاط ایران بازار خرید و فروش بلبرینگ بسیار پررونق باشد. رشد این بازارها در شهرهای بزرگتر مانند اصفهان، تهران، تبریز، مشهد و ... بیشتر است.

جالب است بدانید با وجود تولید داخلی، واردات بلبرینگ از کشور هایی همچون آلمان، ژاپن و چین بسیار زیاد است و متاسفانه در مقایسه با مبالغ سنگین، بازار مصرفی بلبرینگ های داخلی شایع نیست و درصد بسیار پایینی را به خود اختصاص داده است. البته قابل ذکر است که بلبرینگ های ایرانی از کیفیت متوسطی برخوردار هستند.

راه های خرید بلبرینگ

اگر شما در صدد خرید بلبرینگ برای اتومبیل خود هستید می توانید با مراجعه به نمایندگی ها یا سایت های معتبر در این زمینه از کیفیت محصولی که خریداری می کنید آسوده خاطر باشید. عظیم صنعت با دارا بودن تمامی مدل های بلبرینگ در سایزها و برندهای مختلف در این زمینه ازجمله سایت های برتر فروش بلبرینگ است. 

  • azim sanat