azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

عمل جراحی رینوپلاستی

عمل رینوپلاستی از جراحی‌های جدید است که از سوی پزشکان برای بهبود شرایط ظاهری بینی بیماران و یا رفع ایرادات در مسیر تنفسی بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. معنای کلمه‌ی رینوپلاستی، عمل ترمیمی بینی یا جراحی پلاستیک بینی است. در این جراحی پزشک با برداشتن پوستی که روی اندام بینی کشیده شده است، و با استفاده از یکی از متدهای جراحی بینی باز یا بسته روی ناحیه‌ی میانی، غضروف یا بافت استخوانی تغییراتی اعمال می‌کند. با این تغییرات می‌توان در زاویه‌ی بینی، اندازه‌ی آن یا باریکی این عضو، تغییراتی ایجاد کرد. رفع قوز بینی نیز یکی دیگر از امکاناتی است که در این جراحی زیبایی موسوم به رینوپلاستی انجام آن ممکن است. نکته‌ی مشترک در تمامی این متغیرها، ایجاد ویژگی‌های جدید در ناحیه‌ی بیرونی بینی در آن‌ها است.

این ایرادات ممکن است به دلیل حوادثی مانند شکستگی بینی حادث گشته و یا به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی فرد از ظاهر بینی خود راضی نباشند. به هر صورت در ایران و سر تا سر جهان افراد بسیاری وجود دارند که خواهان دریافت این گونه از خدمات زیبایی می‌باشند. به همین علت هر ساله بسیاری از پزشکان با تجربه و ممتاز پلاستیک وکلینیک‌های برجسته به ارائه‌ و انجام اعمال زیبایی بینی مانند رینوپلاستی می‌پردازند.

رینوپلاستی

نکته ی دیگر که باید در مورد موضوعات مربوط به رینوپلاستی به آن اشاره کرد حداقل سن بیمار زیبایی‌جو است. در سال‌های اخیر دیده شده است که بسیاری از نوجوانان برای ترمیم بینی خود عجله داشته ودوست دارند هر چه سریع‌تر بینی خود را تحت عمل جراحی قرار دهند. نکته‌ای که در این رابطه شایان ذکر است اشاره به آن نکته است که تا زمانی که بیمار در سن رشد بوده و صفحات رشد وی بسته نشده است، امکان انجام عمل بینی وجود ندارد. بنابراین در دختران تا سنین ۱۵ تا ۱۸ این امکان میسر نیست. این وضعیت برای پسران به نسبت کمی طولانی‌تر است.

رینوپلاستی از جمله عمل‌هایی است که ممکن است در دراز مدت دچار برگشت پذیری شود. همچنین ممکن است در برخی موارد بالینی، عوارضی مانند خونریزی بعد از عمل، عفونت کبودی، تورم، و یا احساس درد نیز شکل گیرد. عوارض متصوره از آن هم که معمولا قابل پیشگیری است، شامل بینی زینی، عدم تقارن در پره‌های بینی یا سایر ناهنجاری‌های مشابه است.

رینوپلاستی

البته در کنار این موارد رینوپلاستی مزایایی نیز دارد. از جمله‌ی آنان می‌توان به حفظ عملکرد دستگاه تنفسی و حتی بهبود آن، عدم نیاز به قرار دادن تامپون در بینی (که استفاده از آن زحمت و درد زیادی را ایجاد می‌کند)، متناسب بودن تنیجه‌ی نهایی با سایر اجزا صورت و نیز کاهش دوران نقاهت و تعدیل آن است.

آخرین نکته‌ای که باید به آن اشاره گردد، محدودیت‌های رینوپلاستی و روش‌ها جایگزین برای آن است. اگر از اشخاصی باشید که با جراحی‌های پلاستیک آشنا هستند و یا در این مورد در حال مطالعه هستند. حتما متوجه شده‌اید که روش‌های دیگری هم برای انجام این گونه ویرایش‌ها در ویژگی‌های چهره‌ی افراد وجود دارد.

علت استفاده از این روش‌ها در درجه‌ی نخست، محدودیت رینوپلاستی برای انجام تغییرات عمده در ساختار بینی است. مثلا در رینوپلاستی به قسمت نوک بینی دسترسی نداریم و برای تغییر در آن باید از روش دیگری استفاده کرد.

  • ۰۰/۰۲/۱۲
  • azim sanat

رینوپلاستی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی