azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

متخصص ارتودنسی و متخصص ایمپلنت هر دو یک دندانپزشک هستند که برای بهبود وضعیت دندان و فک تلاش می‌کنند. در این مقاله وظیفه هر یک را مقایسه می‌کنیم:

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه‌های مهم رشته دندانپزشکی است که وقتی دندان یا فک در جای درستی قرار ندارند به کمک می‌آید. ارتودنسی شکل دندان و فک را تصحیح می‌کند. در وضعیت شکل نادرست فک، تمیز کردن بین دندان ها ناممکن می شود. علاوه بر آن بیماری که دارای دندان نامرتب است، در معرض پوسیدگی بیشتر دندان است و در بلند مدت آسیب جدی به دندان های دیگر و فک وارد می شود.

متخصص ارتودنسی

همان‌طور که گفته شد اگر جای دندان و فک مناسب نباشد و شکل نادرستی به خود گرفته باشند، متخصص ارتودنسی به کمک بیمار می‌اید و برای اصلاح آن تلاش می‌کند.

 

چه وقتی به ارتودنسی نیاز است؟

به صورت ساده می‌توان گفت اگر به یکی از شرایط زیر مبتلا شدید، لازم است که نزد یک متخصص ارتودنسی بروید و از او کمک بخواهید:

  • وقتی که دندان‌های بالایی بر روی دندان‌های پایینی به صورت مرتب قرار نمی‌گیرند.
  • اگر در زمان جویدن به صورت مرتب دندان‌های بالایی و پایینی روی هم قرار نمی‌گیرند.
  • اگر یک دندان روی دندان دیگر را گرفته است و آن را پوشش داده است و ...

حال که تا اینجا فهمیدیم کار متخصص ارتودنسی چیست و چه زمانی باید به او مراجعه کنیم، خوب است درباره متخصص ایمپلنت هم اطلاعاتی دریافت کنیم.

ایمپلنتولوژی چیست؟

شاخه ای از دندانپزشکی که به اصطلاح به درمان ریشه دندان و جایگذاری یک ریشه مصنوعی می‌پردازد، می‌گویند. ایمپلنت به صورت یک پیج وارد لثه می‌شود و متخصص ایمپلنت دندان را روی آن قرار می‌دهد.

متخصص ایمپلنت کیست؟

متخصص ایمپلنت فردی است با تجربه در زمینه ایمپلنتولوژی که با روش های خاصی برای سالم سازی دندان از بین رفته تلاش می‌کند. متخصص ایمپلنت به دنبال پیدا کردن راهکاری برای بالا بردن مقاومت دندان شماست.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی