azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

آیا به کاشت مو علاقه دارید اما نمی‌دانید بهترین کلینیک کاشت مو مناسب برای شما کدام است؟ انتخاب چنین جایی چه معیارهایی دارند؟ در این یادداشت ابتدا گزیده‌ای از پیشینه‌ی کاشت مو را مطرح کرده، سپس مراحل و ساز و کار انجام آن را مطرح می‌کنیم. در طول یادداشت نیز به معیارهایی که می‌تواند به شما در انتخاب کلینیک کاشت مو کمک کند اشاره خواهیم کرد.

نخستین پزشکانی که به فکر کاشت مو افتادند ژاپنی‌ها بودند. شالوده‌ی تئوریک و عملی چنین عملی توسط ایشان در نیمه‌ی نخست قرن پیشین شکل گرفت؛ اما بعدها در غرب رشد و گسترش یافت. در حال حاضر هم بهترین و برجسته‌ترین کلینیک کاشت مو در خاور دور و یا ایالات متحده، خصوصا در کرانه غربی حضور دارند. البته کلینیک کاشت مو در ایران هم از سطح بالایی برخوردارند و همه ساله جمع زیادی از گردشگران سلامت و زیبایی برای دریافت این خدمات و کاشت مو به ایران سفر می‌کنند.

روند انجام این کار روشهای گوناگونی دارد. در برخی منابع به برخی نسبت به دیگران برتری‌هایی قائل شده‌اند. برخی نیز در کلینیک کاشت مو خود توصیه به انجام یکی از روش‌های متنوع از میان دیگر روش‌های می‌کنند. در این باره باید گفت که بدیهی است برخی از روش‌ها نسبت به دیگران برتری‌هایی دارند؛ در عین حال این که ممکن است نقاط ضعفی نیز داشته باشند. مهم‌ترین موضوع در این بین اعتماد شما به پزشک معتمد خود به انتخاب مناسب‌ترین روش بالینی برای کاشت مو شماست.

کاشت مو

اساس کار در کلینیک کاشت مو برداشتن فولیکول‌ها یا پیازه‌های مو و فرم بخشیدن به آن تحت شکلی موسوم به گرفت است. در هر گرفت دو تا سه تار مو وجود دارد. این گرفت‌ها از ناحیه‌ی اهدا کننده برداشته شده و سپس بعد از انجام فرآیندهایی در ناحیه هدف کاشته می‌گردند.

کاشت مو در حالت کلی طی ۵ مرحله انجام می‌گردد. برداشت، دسته‌بندی گرفت‌ها، طراحی ناحیه کاشت، ایجاد شیارهای ظریف برای کاشت و در نهایت قرار دادن گرفت‌ها در مقاصد آنان. از روش‌های برداشت مو اولیه که رایج گشت روش پانچ یا FIT بود. البته این روش با انجام تغییراتی همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این در هر فولیکول تا دوازده تار مو قرار می‌گرفت که منجر به بروز حالتی مشهور به عروسکی می‌گشت. 

متد دیگری که در کلینیک کاشت مو رایج است متد FUT می‌باشد. در این متد یک نوار نازک از پوست ناحیه‌ی اهدا کننده به همراه فولیکول‌های آن برداشته می‌شود. فولیکول‌ها از این ناحیه استخراج گشته و گرفت‌های لازم به دست خواهند آمد. روش‌های دیگری نیز ابداع گشته‌است که هر یک مزیت‌های خود را دارا می‌باشند.

کاشت مو به روش‌های پشنهادی کلینیک کاشت مو

البته کاشت مو محدودیت‌هایی هم دارد. نخستین محدودیت از نظر سنی مطرح می‌شود. گفته شده که داوطلب باید حداقل ۲۵ سال داشته باشد تا امکان انجام این عمل در وی میسر گردد. اختلالات در انعقاد خون و یا تحت درمان‌های خاص بودن هم دیگر دلیلی است که ممکن است به دلیل آن از بیمار خواسته شود تا این عمل را از انتخاب‌های خود حذف نماید. اصرار کلینیک کاشت مو برای انجام اآزمایش‌های دقیق پیش از عمل و اطمیان‌بخشی به بیمار برای کنترل عوارض ثانویه‌ی کاشت مو، می تواند از معیارهای پایبندی آن کلینیک به اصول اخلاق حرفه‌ای ارزیابی گشته و در قضاوت شما مؤثر واقع گردد.

  • ۰۰/۰۲/۲۱
  • azim sanat

کاشت مو

کلینیک کاشت مو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی