azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

تنظیم لایحه

 

لایحه حقوقی به نوشتاری گفته می‌شود که از سوی طرفین دعوای حقوقی ، به مقام قضایی تقدیم می شود. البته، در عرف رایج، چنانچه وکیل تنظیم لایحه را به عهده بگیرد عنوان لایحه به آن صدق می‌کند.

به طور کلی لایحه از ارزش و اعتبار بسیاری بالا و انسجامی قوی برخوردار است. به طوری که در برخی از مواقع این لایحه دفاعیه در نزد قاضی از اظهارات شفاهی و یا صحبت‌های وکیل نیز اثر گذارتر خواهد بود.

تنظیم لایحه دفاعیه جهت ارائه در دادگاه، نیازمند داشتن اطلاعات جامع و کامل در مورد موضوع دعوا و همچنین کاربرد متون و مواد و اصطلاحات حقوقی مرتبط با موضوع دعوا می باشد که این امر توسط وکلای مجرب دادگستری به صورت کاملاً تخصصی انجام می گیرد.

لایحه معمولا در جهت تکمیل مطالب عنوان شده در دادخواست تقدیم دادگاه می گردد پس لازم است هر یک از طرفین دعوا که خواهان ارائه آن به دادگاه صالح هستند، تمامی فنون لازم در نگارش لایحه را مدنظر قرار داده چرا که تنظیم لایحه ی کاربردی که حاوی اطلاعات جامع و کامل مرتبط با موضوع دعوا باشد در نظر قضات بسیار حائز اهمیت می باشد. 

نکات کلیدی در تنظیم لایحه 

شماره 1- چنانچه در مرحله فرجامی وکیل دخالت کند ولی تمبر مالیاتی مربوطه را ابطال نکرده باشد، لایحه وکیل در مقام تبادل لوایح قابل ترتیب اثر نیست و پرونده به مرجع تالی عودت می‌شود.

شماره 2- عدم تقدیم لایحه تجدیدنظرخواهی، از موارد رفع نقص و در نهایت صدور قرار رد دادخواست تجدیدنظرخواهی در صورت عدم رفع نقص خواهد بود.

شماره 3- هرگاه تاریخ وقت رسیدگی ابلاغ شده باشد اما این جلسه به ‌دلیل تعیین وقت نزدیک‌تر تشکیل نشده و وقت جدید نیز به مخاطب ابلاغ نشده و وی لایحه ارسال نکرده و خود یا وکیلش نیز در جلسات حاضر نشده باشد، رأی غیابی محسوب می‌شود.

تنظیم لایحه در تخصص چه افرادی قرار دارد؟

افرادی که درگیر شکایت و یا دعوا می ‌شوند، به ضرورت نوشتن لایحه پی می‌ برند و در ادامه به دنبال راهی برای نوشتن این متن قانونی هستند. عده ‌ای به منظور آشنایی با روند قانونی و متعارف تنظیم لایحه به اینترنت رجوع می‌کنند و با جستجو در میان لایحه‌ های دفاعیه به دنبال موضوع مورد نظر خود هستند. عده دیگری هم این کار را به طور کامل به وکیل واگذار می‌ کنند و چنین اقدامی را بهترین راه به منظور مواجهه با پیچیدگی ‌های لایحه نویسی می‌ دانند. عده ای نیز بر این باورند که خودشان می ‌توانند دست به قلم شوند و لایحه نویسی کنند.  این افراد با چشم پوشی از نکات موجود در فضای وب و تجربیات و علم وکلا دست به کار می‌شوند که قطعا چنین رویه‌ ای با نتیجه مطلوب همراه نخواهد شد.

شهرداد

شهرداد امکانی را فراهم آورده تا علاوه بر متخصصین حقوقی، عموم افراد جامعه نیز بتوانند در هر زمان و مکان نیازهای حقوقی خود را اعم از پرسش و پاسخ حقوقی، مشاوره آنلاین و بررسی آنلاین پرونده های حقوقی، حتی قبل از مراجعه به وکیل و طرح دعوی مرتفع نمایند.

شهرداد با تقسیم بندی وکلا به حوزه های مختلف تخصصی و احراز کفایت علمی و تجربی وکلای مربوطه پل ارتباطی بین وکلای برگزیده و مردم خواهد شد تا بدین وسیله فناوری نوین را در خدمت جامعه ایرانی قرار دهد.

اگر چه شرکت گام‌های بلندی را برای تحقق اهداف خود برداشته است؛ این شما عزیزان خواهید بود که با بازخورد و انعکاس نقطه نظرات خود ما را در هر چه بهتر کردن خدمات شهرداد یاور و رهنمون خواهید بود.

  • ۹۹/۱۱/۲۸
  • azim sanat

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی