azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

شکایت از کارفرما مسئله ای است که باید تمامی کارگران و کارفرماها با آن آشنایی کاملی داشته باشند. کارگران با آگاهی از قوانین شکایت از کارفرما می توانند حق و حقوق خود را به خوبی بشناسند و کارفرمایان نیز با دانستن این قوانین اقدامات نادرستی انجام نمی دهند تا مشکلی به وجود نیاید. 

رابطه کارگر و کارفرما شامل قوانین و حقوق خاصی می‌شود که در جهت بهبود روند کاری و ضایع نشدن حق دو طرف معین شده است که هم کارگر و هم کارفرما در ازای آن مسئول هستند. 

شکایت از کارفرما

همانطور که برای هر رابطه‌ای قانون تعریف شده است برای رابطه کارگر و کارفرما نیز همین روال برقرار است. به وفور موارد متعددی مشاهده می‌شود که کارمندی از مدیرش شکایت می‌کند مبنی بر عدم پرداخت حقوق یا کم کردن حقوق.

البته جالب است بدانید قوانین و مقرراتی که در رابطه با کارگر و کارفرما تعیین شده فقط به پرداخت حقوق محدود نمی‌شود بلکه تمامی جنبه ها مانند قرارداد، بیمه، اضافه کاری، برخورد نامناسب و... را شامل می‌شود. به این ترتیب می توانید در صورت داشتن هرگونه مشکلی در محیط کار خود با استفاده از این قوانین به حق خود برسید.

شکایت از کارفرما بابت حقوق

شکایت از کارفرما با توجه به قوانین و تعهداتی که بین دو طرف بسته شده و همچنین مواردی که در قانون کار ثبت شده است، شکل می‌گیرد. البته بهترین پیشنهاد برای رفع مشکلات حقوقی مشورت با یک وکیل یا مشاوره حقوقی متخصص و کاربلد می‌باشد چرا که وکیل به قانون آگاهی دارد و با بررسی جوانب مختلف پرونده می‌تواند جلوی تباه شدن حق شما را بگیرد. 

در ادامه به یکی از رایج‌ترین و مهمترین مواردی که می‌تواند منجر به شکایت از کارفرما شود اشاره خواهیم کرد.

شکایت از کارفرما بابت حقوق

پرداخت حقوق باید با توجه به شرایط کار و معیشت خانواده و نرخ تورم تعیین گردد. متاسفانه در جامعه امروزی به کارگران که قشر پرتلاش و زحمتکش جامعه که در شرایط کاری سخت مانند معدن، کارخانه و... فعالیت می‌کنند، کمتر توجه می‌شود. در صورتی که کارفرما از پرداخت میزان حقوق پرداختی کوتاهی کند یا اصلاً از پرداخت آن خودداری کند می‌توانید به شکایت از کارفرما اقدام نمایید.

مراحل شکایت از کارفرما

مراحل انجام شکایت

در مرحله اول باید مدارک لازم را تهیه کنید. برای این کار ابتدا مدارک مربوط به بیمه خود را از شعبه بیمه گذار تامین اجتماعی تهیه کنید. سپس به اداره کار بروید و از واحد ارجاع یک نامه برای شعبه بیمه بگیرید. بعد از آن باید سوابق بیمه خود را مرحله به مرحله جمع آوری نمایید. سوابق را به اداره کا ببرید و پس از پر کردن فرم‌های مربوطه، دادخواست شکایت از کارفرما بابت حقوق را تنظیم و تکمیل نمایید. بعد از دریافت نامه سازش، باید آن را به کارفرما تحویل دهید.

پس از انجام این اقدامات معمولا  پس از دو هفته، یک جلسه اختلاف سازش در همان اداره کار بین شما و کارفرما تشکیل می‌شود. در این جلسه باید دو طرف دلایل و مدارک خود را ارائه دهند. اگر این جلسه به نتیجه برسد، روال شکایت از کارفرما به پایان می‌رسد. اما  اگر این مرحله هم مؤثر نبود و کارفرما به جلسه نیامد یا زیر بار نرفت، در گام بعدی برای شکایت از کارفرما می‌توانید از طریق طرح در شعب تشخیص اداره کار اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق تر در این باره می توانید به وبسایت شهرداد مراجعه نمایید.

 

  • ۹۹/۰۸/۲۴
  • azim sanat

شکایت از کارفرما

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی