azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

عمل بینی یکی از تصمیماتی است که هر شخصی ممکن است در طول زندگی خودش بگیرد. تاثیراتی که این تصمیم بر روند زندگی اشخاص می گذارد گاهی مثبت و گاهی منفی است. دلایل مختلفی می تواند انگیزه ی گرفتن چنین تصمیمی باشد. بعضی افراد به خاطر داشتن مشکلاتی مانند پولیپ بینی یا انحراف بینی ناگزیر از انجام جراحی بینی هستند و برخی افراد دیگر صرفا به خاطر نارضایتی از چهره خود این عمل را انجام می دهند. در هر حال نتیجه ای که از عمل بینی حاصل می شود می تواند رضایت شخص از خودش و چهره خودش را بالا ببرد. البته این عمل عوارضی نیز دارد که ناچار باید تحمل شود.

عمل بینی

آمادگی برای عمل بینی

ابتدا باید بدانید که جراحی بینی به تنهایی بیشتر از دو ساعت طول نمی کشد. اما دوران نقاهت آن نزدیک به دو هفته است و در این دو هفته روند طبیعی فعالیت های روزمره ی شما اندکی مختل خواهد شد. یک هفته ی نخست پس از عمل بینی باید صرفا به استراحت بگذرد و هفته ی بعد آن نیز باید از فعالیت های شدید پرهیز شود. حمام رفتن شما باید با شرایط ویژه ای انجام شود به گونه ای که بینی خیس نشود.

تمام این ها به این معناست که باید به گونه ای برنامه ریزی کنید که در دو هفته ی بعد از عمل بینی کار مهم یا جلسه و قرار خاصی نداشته باشید. هر قدر این دو هفته را بهتر استراحت کنید و بهتر به خود برسید، نتیجه ی بهتری را از عمل بینی مشاهده خواهید کرد.

بخش مهمی از آمادگی شما برای عمل بینی به آخرین روزهای قبل از جراحی و به خصوص شب پیش از آن بازمی گردد. داشتن اندکی استرس طبیعی است اما برای اینکه این استرس آزارتان ندهد بهتر است شب پیش از عمل را با انجام دادن کاری که دوست دارید بگذرانید تا از اضطراب تان کاسته شود.

آمادگی پیش از عمل بینی

نکته ی مهم دیگری که باید رعایت کنید این است که شب پیش از عمل از خوردن غذای سنگین خودداری کنید و به یک غذای سبک اکتفا کنید. سوپ یا هرگونه غذای مایع انتخاب مناسبی است. از آنجایی که هشت ساعت قبل از عمل نباید چیزی بخورید بهتر است شب پیش از جراحی مایعات به مقدار لازم بنوشید تا پس از عمل تشنگی شما را اذیت نکند. علاوه بر آن به علت اینکه حین عمل تنفس از طریق دهان صورت می گیرد و بعد از عمل دهان و لب بسیار خشک می شود بهتر است یک مرطوب کننده لب به همراه داشته باشید تا بعد از بیرون آمدن از اتاق ریکاوری استفاده کنید.

کار دیگری که می توانید جهت آمادگی خود برای شرایط پس از عمل بینی انجام دهید این است که سبک زندگی بعد از عمل را در زمان پیش از عمل تمرین کنید. به عنوان مثال برای خوابیدن یا حمام رفتن در دوره نقاهت باید به شکل خاصی عمل کنید. باید به صورت طاق باز و با سر رو به سقف بخوابید و جای خواب شما باید به گونه ای باشد که سرتان به هیچ وجه نچرخد و به جایی برخورد نکنید. حمام رفتن نیز حداقل تا یک هفته بعد از عمل امکان پذیر نیست و برای زمان بعد از آن نیز باید به شکلی انجام شود که بینی خیس نشود.

تمرین کردن شرایط ویژه ی بعد از عمل از کارهایی است که می تواند تحمل این شرایط را برای شما آسان تر کند.

 

  • ۹۹/۰۷/۰۹
  • azim sanat

جراحی بینی

عمل بینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی