azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

 

در آینده­ای نه­چندان دور بسیاری از امتحان­ها از طریق فضای اینترنت برگزار خواهند شد. آزمون آنلاین راه حلی مناسب برای بسیاری از مشکلاتی که امروزه در بسیاری از جوامع با آن مواجه هستیم خواهد بود. مشکل کمبود وقت، هزینه­ها و مشکلات رفت و آمد در کنار امکان عدم دسترسی تمام افراد به شرایط یکسان (عدالت آموزشی) از مواردی هستند که توجه روز­افزون همه ما را به خود جلب می­کند.

آزمون آنلاین چیست؟

آزمون آنلاین که از آن با نام­های امتحان مجازی یا آزمون الکترونیکی نیز نام برده می­شود، در واقع اجرای همان آزمون­های سنتی در بستر فضای مجازی است. امروزه در اکثر نقاط جهان به علت جلوگیری از بسیاری از هزینه­ها و امکان دسترسی تمامی افراد از سراسر فضای اینترنت به خدمات آموزشی از این نوع از آزمون­ها نیز استقبال فروانی شده است.

کیفیت بالا به همراه هزینه ­های پایین آزمون آنلاین

یکی از مزایای اصلی آزمون­های آنلاین تفاوت بسیار زیاد هزینه­ها با آزمون­های سنتی است. ارائه فضایی مناسب امتحان، کنترل و مراقب از دانش آموزان، تکثیر انبوهی از برگه­های امتحانی و هزینه­ های همه افراد حاضر در یک حوزه امتحانی بخش کوچکی از هزینه­هایی است که آزمون آنلاین بسیاری از آنها را بسیار کم یا به کلی حذف خواهد کرد.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین، به فکر آینده

چاپ هزاران هزار برگه امتحانی در جای جای این کره خاکی هر روز منجر به قطع بسیاری از درختان می­شود. آزمون آنلاین ابزاری برای حفظ جان این درختان خواهد بود. اگر قرار باشد هر یک از ما برای یک امتحان خاص مسیری را طی کنیم، مجبوریم در دود­آلود شدن شهرمان با ماشین­های کوچک و بزرگ، سهمی را شریک باشیم. در این آزمون­های جدید فقط باز کردن یک مرور­گر بر روی رایانه ما در منزل کافی خواهد بود.

آزمون آنلاین

آزمون آنلاین عمر ما را بیشتر می­کند

اگر از دید فردی که آزمون را پاسخ می­دهد، به این موضوع نگاه کنیم بسیاری از زمانی که صرف رفت و آمد می­شود یا زمانی که در حوزه­های امتحانی جدای از وقت آزمون از ما گرفته می­شود، بخشی از وقتی خواهد بود که می­توانیم به طور دلخواه خودمان آن را خرج کنیم. حال بیاید از دید یک معلم آزمون آنلاین را بررسی کنیم. برای مجریان آزمون طرح سوالات آزمون به صورت تستی یا حالت­هایی که به­وسیله کامپیوتر قابل تصحیح باشد، آن­ها را از روز­ها وقت گذاشتن برای تصیح و نمره­دهی به برگه­های امتحان نجات می­دهد. دیگر نیازی به خریدن با اجاره سالن یا کلاسی برای برگزاری آزمون نخواهد بود و همچنین تعداد افرادی که برای برگزاری یک آزمون الکترونیکی نیاز است بسیار کمتر از حالت سنتی آن خواهد بود.

در کنار مزایایی که برای یک آزمون آنلاین به آن­ها اشاره کردیم بسیاری مزایای دیگر وجود دارد. همچنین مواردی نیز قابل بیان است که از آن­ها به عنوان معایب این نوع از آزمون­ها نام می­برند. برای بسیاری از این موارد راه­های کنترلی و جبران وجود دارد که خیال ما را از جایگزینی یک امتحان آنلاین با یک امتحان سنتی آسوده می­کند. در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد راجع به این دسته از موضوعات و راه­کار­های مناسب برای آن­ها بحث کنیم.

  • ۹۹/۰۶/۱۲
  • azim sanat

آزمون آنلاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی