azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

azimsanat

راهنمایی برای بهترین خرید شما

  • ۰
  • ۰

جراحی بینی یکی از کارهایی است که می تواند تاثیر بسیار مثبتی در زیبایی چهره افراد داشته باشد و به همین دلیل محبوبیت این جراحی میان قشرهای مختلف جامعه بسیار بالاست. انواع مختلفی از جراحی بینی وجود دارد اما به طور کلی منظور افراد از جراحی بینی، همان عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی است. رینوپلاستی نوع خاصی از جراحی بینی است که به جهت زیبایی بینی انجام می شود. رینوپلاستی با تغییر اندازه و فرم بینی، به فرم چهره تناسب می بخشد و زیبایی آن را دوچندان می کند. در ادامه این مطلب می خواهیم درباره رینوپلاستی و شرایط انجام آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

رینوپلاستی

ویژگی های رینوپلاستی

یکی از جراحی هایی که روی بینی انجام می شود رینوپلاستی است. هدف رینوپلاستی تغییر شکل بینی و اندازه آن است تا جایی که بینی به تناسب برسد و چهره زیبا به نظر بیاید. مواردی که در این جراحی دچار تغییر می شوند شامل این بخش ها هستند:

  • اندازه نوک بینی
  • عرض پره های بینی
  • انحراف و کجی بینی
  • زاویه نوک بینی

در رینوپلاستی این ویژگی های بینی تغییر می کنند تا بینی به فرم زیباتری برسد.

چه کسانی می توانند رینوپلاستی انجام دهند؟

هر کسی که از فرم چهره خود و از زیبایی آن ناراضی است می تواند تحت رینوپلاستی قرار بگیرد. تنها محدودیت رینوپلاستی مربوط به سن افراد است. نوجوانان زیر 18 سال به طور معمول از انجام عمل رینوپلاستی منع می شوند. دلیل آن این است که افراد تا پیش از اینکه به سن بلوغ فیزیکی برسند، رشد اندام آنها از جمله بینی در آنها ادامه دارد. پس تا زمانی که این رشد به پایان نرسیده و ساختار فیزیکی بینی مستحکم نشده نمی توان چنین عملی را روی بینی انجام داد. در غیر این صورت بعد از جراحی با ادامه فرآیند رشد، فرم بینی دچار اختلال می شود.

رینوپلاستی

عوارض رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی مانند هر عمل جراحی دیگر عوارضی دارد. این عوارض به طور معمول موقت هستند و با گذر زمان رفع می شوند. اما باید شناخت کافی را درباره آنها کسب کرد تا بتوان به خوبی با آنها مقابله کرد و در زمان سریعتری به بهبودی رسید. مهمترین عوارض عمل رینوپلاستی شامل موارد زیر است:

  • درد و خونریزی
  • تورم و کبودی در بینی و نواحی اطراف بینی مانند زیر چشم
  • سرگیجه در ساعات ابتدایی بعد از جراحی و سردرد در روزهای نخستین
  • گرفتگی بینی و خشکی دهان و لب

برای مقابله با این عوارض باید با دقت به دستورات پزشک عمل نمود. دستوراتی که جراحان برای بهبودی سریع این عوارض تجویز می کنند شامل استراحت کامل، استفاده از غذاهای آبکی و مقوی، مصر غذاهای فیبر دار و ویتامین دار و استفاده از کمپرس سرد برای بهبود ورم و کبودی می باشد.

در صورت رعایت تمام موارد مراقبتی و عمل به دستورات پزشک پیش و پس از جراحی هیچ نگرانی ای از بابت عوارض رینوپلاستی و نتیجه آن نخواهید داشت. در صورتی که جراح خود را با دقت انتخاب کرده باشید، می توانید انتظار یک چهره زیبا و جذاب را داشته باشید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی